понеділок, 10 грудня 2018 р.



    У різні часи та епохи, в усіх цивілізованих державах сім’я, школа, суспільство ставили перед собою завдання – виховати громадянина, патріота своєї країни. Якісно нову демократичну державу можуть створити лише свідомі громадяни, які люблять Україну, свій народ, націю і готові самовіддано служити їх інтересам. Тому громадянсько-патріотичне виховання займає провідну роль у вихованому процесі школи.
Розбудова України як суверенної держави ставить перед школою відповідальне і складне завдання – виховати національно свідоме підростаюче покоління патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій.  Основою патріотичного виховання в навчальному закладі є збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого, аналіз подій сучасності, долучення до загальнонаціональної справи звільнення землі від загарбників.
На сьогодні ключовими в суспільстві та системі повної загальної середньої освіти, є процес становлення Нової української школи. Вона має закласти новий зміст освітнього процесу на основі формування компетентностей, ціннісних ставлень і суджень дітей та учнівської молоді, необхідних для успішної самореалізації як цілісної, всебічно розвиненої особистості,  здатної до критичного мислення, патріота з активною позицією, новатора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Метою організаторів виховного процесу має стати створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей.
Першочерговим напрямом  виховної системи закладу освіти є національно-патріотичне виховання. Необхідно наповнити шкільне життя практичними заходами через активізацію роботи шкільних дитячих об’єднань, учнівського самоврядування, яке є однією із умов залучення учнів до громадської діяльності.
Педагогічний колектив нашого навчального закладу багато років працює  над  проблемою громадянського та патріотичного виховання школярів, використовуючи для цього різні форми та методи роботи, проектну діяльність, інноваційні технології, експериментуючи та творячи власну модель громадянського виховання.  Серед різноманітних методів та форм пріоритетну роль надаємо активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії й спрямовані на самостійний пошук істини, сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. Активній громадянській позиції навчаємо, залучаючи дітей до участі в шкільному самоврядуванні. Формування активної, ініціативної, здатної приймати нестандартне рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами через діяльність в органах учнівського самоврядування.
Патріотичне виховання відображається у проведенні заходів, присвячених Дню партизанської слави, Міжнародного дня людей похилого віку, Дня ветерана,  Дня Збройних сил України, Дня села, День Гідності та Свободи, День пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Україні , різноманітних акцій, флешмобів тощо.
Особливе значення в дослідженні питань патріотичного виховання цього періоду мають роботи В.О. Сухомлинського, який вважав, що школа повинна виховувати у молоді прагнення служіння Батьківщині, активної трудової і суспільної діяльності. Визначаючи патріотизм, В.О. Сухомлинський підкреслював, що одним із головних виховних завдань школи є підготовка учнів до простої повсякденної праці, праці для суспільства як патріотичної діяльності, причому сама діяльність дітей, що організовувалась педагогом із даною метою, являє рушійну силу формування особи громадянина, що росте.[2] Зараз слова педагога мають особливу актуальність, оскільки безпосередня участь у волонтерській діяльності школярів та зразок у цьому педагогів стали практичним аспектом патріотичного виховання, що має чи не найбільший вплив на формування світогляду школяра. Тому учні нашої школи беруть активну участь у волонтерській діяльності: надають посильну допомогу ветеранам, одиноким людям похилого віку.


Не забувають наші волонтери і про героїв АТО. До дня Захисника України були виготовлені обереги.



Досить ціковаю формою роботи є авторський стріт-арт на асфальті крейдою. У вересні діти підготували малюнки на асфальті «Україне йде до НАТО».




До Дня захисника України провели  загальношкільний захід Конкурс козацької пісні та строю. З вуст дітей звучали патріотичні українські пісні.


Не забуваємо в цей день і про учасників УПА. Була здійснена поїзка на велосипедах до памꞌятника Нілу Хасевичу, а також екскурсія в Урочище Лопатень до музею Партизанської Слави.
Не забуваємо видатних людей України. Відвідали музей видатного математика М.Кравчука


Саме під гаслом «Україна – понад усе» було проведене свято врожаю. Діти створювали композиції на цю тематику:  були тут і козаки , і герої АТО, і рідні, які чекають сина з війни тощо.

Щороку в навчальному закладі відзначається День української писемності та мови. Це сприяє вихованню любові до рідної мови, що є одним із найважливіших чинників формування патріотизму. Цьогоріч до Дня Рідної мови діти та педагоги активно долучилися до Всеукраїнського диктанту національної єдності.

Також провели конкурс віршів, в якому учні взяли активну участь. 
 

 

Події Революції Гідності стали важливим матеріалом для формування поняття патріотизму. І думка  В.О. Сухомлинського про складність у вихованні патріотизму, про те, що в повсякденному житті ми не зустрічаємося з мірою, за допомогою якої можна було б виявити цю "тяжко зрозумілу цінність" – патріотизм – демонструє, що багато в чому особливістю виховання патріота є історичні умови, в яких проживає особистість.  «Любов до Вітчизни стає силою духу тільки тоді, коли у людини відображені в свідомості образи, пов'язані з рідним краєм, мовою, коли з'являється відчуття гордості від того, що все це - твоя Батьківщина » - писав педагог. Саме тому особливу увагу в навчальному закладі  в день Гідності та Свободи приділили подіям Майдану. Учням було роз’яснено зміст гасел «Слава Україні!», «Героям слава!»,«Герої не вмирають!», «Україна – понад усе!», «Слава нації! Смерть ворогам!».І ці слова разом із Гімном України звучать із вуст дітей кожної лінійки.
Активною формою роботи на сьогодні є патріотичний флешмоб. До дня Гідності учні школи прийняли участь у районній естафеті патріотичних кольрів. Своїми жовтими та блакитними долонями створили прапор.

  
Патріотизм, передусім, формується в процесі і на основі особистої участі дитини в житті суспільства. Від того, якою буде ця участь, залежить рівень сформованості патріотизму учнів.




Немає коментарів:

Дописати коментар